Na papierze kalceraryjnym na poniedzialek zredaguje opis obrazu Rembrandta Powrót syna marnotrawnego. Dziękuję . Oto obraz .
Plan opisu wstęp :
Informacje o autorze i jego obrazie .
Rozwinięcie opis postaci na pierwszym planie .
Postacie drugiego planu
3.Rola światło cienia
3 rzymska - Zakończenie
Własne przemyslenia refleksje na temat obrazu.
Dzieki za zrobienie.


Na Papierze Kalceraryjnym Na Poniedzialek Zredaguje Opis Obrazu Rembrandta Powrót Syna Marnotrawnego Dziękuję Oto Obraz Plan Opisu Wstęp Informacje O Autorze I class=

Odpowiedź :

Opisywany przeze mnie obraz pt. "Powrót syna marnotrawnego", wykonany został przez XVII wiecznego, holenderskiego malarza Rembrandta Mermensza von Rijna. BYł on uwazany za jednego z największych artystów w dziejach sztuki, nie tylko w Holandii.

Malowidło to zostało wykonane na płótnie przy użyciu farb olejnych. cała kompozycja jest statyczna i dość ponura. Rembrandt użył do namalowania tego obrazu ciemnych odcieni farb. Bazował na kolorach odcienach żłóci, brązu oraz czerwieni.

Na pierwszym planie dzieła znajduje się syn, ubrany w podarte, stare łachmany wraz ze swoim ojcem, którego ubiór jest dość wymowny. Padające na nich światło wyróżnia ich spośród całego obrazu.
Na twarzy ojca widoczna jest radość, ulga oraz przemijająca z czasem potężna tęsknota za ukochanym, zaginionym potomkiem. Niestety niewidoczny jest wyraz twarzy syna, gdyż ma on ja wtuloną w pierś taty, jednakże z jego postawy mozemy wywnioskowac, iż okazuje on żal i przyznaje się do popełnionych błędów.

Na drugim planie widoczne są zarysy dwóch mężczyzn i kobiety. Postaci tych nie widzimy jednak dokładnie, gdyż znajdują się one poza oświetloną częścią malowidła. Ledwo widoczna w głębi kobieta, byc moze jest służącą. Mozna również przypuszczać, że jeden z mężczyzn jest starszym synem, o którym również wątek znajduje się w przypowieści. Wśród obecnych na obrazie panuje refleksja, zaduma i zruszenie zaistniałą sytuacją.

Mroczna kompozycja dzieła nie pozwala nam określić lokalizacji tej sceny. W oddali widoczna jest tylko ściana oraz kolumny, które mogły znajdowac się zarówno wewnątrz jakiegoś pomieszczenia np. pokoju jak i na zewnątrz domu.

Moim zdaniem tytuł obrazu "Powrót syna marnotrawnego" w pełni oddaje sytuację na nim przedstawioną. Według mnie, pan von Rijn chciał w jak najłatwiejszy sposób zaprezentować treść przypowieści noszącą ten sam tytuł co malowidło i jedyn słowem osiągnął swój cel. Dzieło jest naprawdę bardzo piękne.