Odpowiedź :
Odpowiedź:
w przypadku każdej tablicy musimy się zdecydować, jakiego typu będziemy przechowywać w niej dane. Musimy jasno określić, czy będziemy przechowywać w takiej tablicy liczby np. typu unsigned int lub double czy znaki, czy może napisy.Tablicę możesz sobie wyobrazić jako karton, w którym znajdują się pudełka - wszystkie takie same, wszystkie o takich samych wymiarach, a w każdym z tych pudełek znajduje się konkretna dana - w jednym na przykład znajduje się liczba 23, w drugim liczba 15. Wszystkie pudełka są jednak takie same (czyli wszystkie zmienne w tablicy są jednego typu), bowiem inaczej nie udałoby nam się umieścić pudełek w kartonie.
Wyjaśnienie:
Teraz najważniejsza część - w jaki sposób deklarujemy tablice. Robimy to tak:
nazwa_typu nazwa_tablicy[rozmiar];
nazwa_typu - nazwa przechowywanego typu danych np. double, int, char.
nazwa_tablicy - nazwa tablicy - zasady takie same jak przy nazwach zmiennych
rozmiar - ilość elementów, które chcemy przechowywać w tablicy
Jak więc widzisz utworzenie tablicy nie jest takie trudne. Bardzo charakterystyczną cechą jest to, że rozmiar tablicy (poza jednym wyjątkiem, o którym wspomnę później) musi zostać określony w momencie utworzenia tablicy.
Oto kilka przykładowych deklaracji tablic:
int calkowita[20]; // tablica o nazwie calkowita - przechowuje 20 liczb typu int
char znaki[5]; // tablica o nazwie znaki - przechowuje 5 znaków
double liczby[1000]; // tablica o nazwie liczby - przechowuje 1000 liczb typu double
string napisy[5]; // tablica o nazwie napisy - przechowuje 5 napisów
Rozmiar tablicy musi być znany w momencie kompilacji programu.
Z tego też powodu niepoprawny jest następujący fragment programu:
int rozmiar;
cin >> rozmiar;
float tab[rozmiar];
Proszę