Odpowiedź :
*Alleluja z oratorium Mesjash:
Autor: J. Haendel
Tytuł: Mesjash
Forma muzyczna: oratorium
Technika: Styl Haendla składa się z różnych stylów: włoskiego, niemieckiego i angielskiego. Muzyka jego zalicza się do okresu późnego baroku. jego utwory są tonalne, konwencjonalne, homofoniczne, diatoniczne, proste, wykorzystują wyraziste rytmy punktowane.
Cechy: wielka forma muzyczna wokalno-instrumentalna (zbliżona do opery, lecz bez akcji scenicznej), wykonywana na estradzie koncertowej (lub w kościele).
W oratorium biorą udział: śpiewacy - soliści, chór i orkiestra. Epickie fragmenty recytuje narrator.
W oratoriach najbardziej widoczną cechą jest wpływ opery na tę formę. Niemal wszystkie składają się z trzech części podzielonych na wzór opery na akty i sceny.
*Toccata i fuga d-moll Bacha:
Autor: J.S Bach
Tytuł: toccata i fuga d-moll
forma: toccata i fuga
technika: Był mistrzem muzyki polifonicznej – doprowadził do doskonałości barokową formę fugi. utwór ten stanowi sobą utrwaloną nutami improwizację organową Bacha.
*Preludium i fuga c-moll
Autor: J.S. Bach
Tytuł: preludium i fuga c-moll
forma: preludium i fuga
technika: powyzej jest opisane
*Jarzebski Tamburetta
Autor: jarzebski
tytul: Tamburetta
forma: nie wiem.
technika: Wszystkie kompozycje Jarzębskiego mają konstrukcję wielocząstkową. Owe cząstki możemy wyróżniać głównie dzięki technice wariacyjnej, kontrastom metrum czy charakteru poszczególnych cząstek.
cechy: Melodie wszystkich utworów są bogato zdobione i intersujące harmonicznie
Autor: J. Haendel
Tytuł: Mesjash
Forma muzyczna: oratorium
Technika: Styl Haendla składa się z różnych stylów: włoskiego, niemieckiego i angielskiego. Muzyka jego zalicza się do okresu późnego baroku. jego utwory są tonalne, konwencjonalne, homofoniczne, diatoniczne, proste, wykorzystują wyraziste rytmy punktowane.
Cechy: wielka forma muzyczna wokalno-instrumentalna (zbliżona do opery, lecz bez akcji scenicznej), wykonywana na estradzie koncertowej (lub w kościele).
W oratorium biorą udział: śpiewacy - soliści, chór i orkiestra. Epickie fragmenty recytuje narrator.
W oratoriach najbardziej widoczną cechą jest wpływ opery na tę formę. Niemal wszystkie składają się z trzech części podzielonych na wzór opery na akty i sceny.
*Toccata i fuga d-moll Bacha:
Autor: J.S Bach
Tytuł: toccata i fuga d-moll
forma: toccata i fuga
technika: Był mistrzem muzyki polifonicznej – doprowadził do doskonałości barokową formę fugi. utwór ten stanowi sobą utrwaloną nutami improwizację organową Bacha.
*Preludium i fuga c-moll
Autor: J.S. Bach
Tytuł: preludium i fuga c-moll
forma: preludium i fuga
technika: powyzej jest opisane
*Jarzebski Tamburetta
Autor: jarzebski
tytul: Tamburetta
forma: nie wiem.
technika: Wszystkie kompozycje Jarzębskiego mają konstrukcję wielocząstkową. Owe cząstki możemy wyróżniać głównie dzięki technice wariacyjnej, kontrastom metrum czy charakteru poszczególnych cząstek.
cechy: Melodie wszystkich utworów są bogato zdobione i intersujące harmonicznie