Odpowiedź :
{
cout<<"podaj x punktu A:" <<endl;
float xa;
cin>> xa;
cout<<"podaj y punktu A:"<<endl;
float ya;
cin>> ya;
cout<<"podaj x punktu B:" <<endl;
float xb;
cin>> xb;
cout<<"podaj y punktu B:"<<endl;
float yb;
cin>> yb;
cout<<"podaj x punktu C:" <<endl;
float xc;
cin>> xc;
cout<<"podaj y punktu C:"<<endl;
float yc;
cin>> yc;
float ab;
ab=sqrt((xb-xa)^2+(yb-ya)^2);
float bc;
ab=sqrt((xc-xb)^2+(yc-yb)^2);
float ac;
ab=sqrt((xc-xa)^2+(yc-ya)^2);
if (ac>ab&&bc)
{
if(ac^2=ab^2+bc^2)
{
cout<<"trójkąt jest prostokątny"<<endl;
getch();
}
else
{
cout<<"trójkąt nie jest prostokątny"<<endl;
getch();
}
}
else
{
if (ab>ac&&bc)
{
if(ab^2=ac^2+bc^2)
{
cout<<"trójkąt jest prostokątny"<<endl;
getch();
}
else
{
cout<<"trójkąt nie jest prostokątny"<<endl;
getch();
}
else
{
if (bc>ac&&ab)
{
if (bc^2=ac^2+ab^2)
{
cout<<"trójkąt jest prostokątny"<<endl;
getch();
}
else
}
else
cout<<"Podane punkty nie tworzą trójkąta"<<endl;
getch();
}
}
}
}
nie jestem do końca pewien czy to tak wychodzi, ale w matematycznym sensie wszystko jest poprawne.
Z pierwiastkami i potęgami jest różnie, zależy od wersji dev c++ jaką masz :D.
cout<<"podaj x punktu A:" <<endl;
float xa;
cin>> xa;
cout<<"podaj y punktu A:"<<endl;
float ya;
cin>> ya;
cout<<"podaj x punktu B:" <<endl;
float xb;
cin>> xb;
cout<<"podaj y punktu B:"<<endl;
float yb;
cin>> yb;
cout<<"podaj x punktu C:" <<endl;
float xc;
cin>> xc;
cout<<"podaj y punktu C:"<<endl;
float yc;
cin>> yc;
float ab;
ab=sqrt((xb-xa)^2+(yb-ya)^2);
float bc;
ab=sqrt((xc-xb)^2+(yc-yb)^2);
float ac;
ab=sqrt((xc-xa)^2+(yc-ya)^2);
if (ac>ab&&bc)
{
if(ac^2=ab^2+bc^2)
{
cout<<"trójkąt jest prostokątny"<<endl;
getch();
}
else
{
cout<<"trójkąt nie jest prostokątny"<<endl;
getch();
}
}
else
{
if (ab>ac&&bc)
{
if(ab^2=ac^2+bc^2)
{
cout<<"trójkąt jest prostokątny"<<endl;
getch();
}
else
{
cout<<"trójkąt nie jest prostokątny"<<endl;
getch();
}
else
{
if (bc>ac&&ab)
{
if (bc^2=ac^2+ab^2)
{
cout<<"trójkąt jest prostokątny"<<endl;
getch();
}
else
}
else
cout<<"Podane punkty nie tworzą trójkąta"<<endl;
getch();
}
}
}
}
nie jestem do końca pewien czy to tak wychodzi, ale w matematycznym sensie wszystko jest poprawne.
Z pierwiastkami i potęgami jest różnie, zależy od wersji dev c++ jaką masz :D.