JAVASCRIPT Pętle – ćwiczenia interaktywne
1. Wypisz w konsoli liczby od 0 do 9

for(var ){
console(i);
}

2. Uzupełnij pętlę w taki sposób, aby kończyła swoje działanie w momencie, gdy wartość zmiennej i będzie równa 10

for (var i = 5; i < 16; i++) {
console
if () {

}
}

3. Uzupełnij pętlę w taki sposób, aby w momencie, gdy wartość zmiennej i będzie równa 10 przeskoczy do kolejnego obiegu pętli, pomijając wypisanie tej wartości

for (var i = 5; i < 16; i++) {
if () {

}
console
}

4. Uzupełnij pętlę while w taki sposób, aby wartość początkowa zmiennej i wynosiła 1, pętla kończyła swoje działanie gdy i osiągnie wartość 11, a w każdym obiegu wartość i ma się zwiększać o 2. Wypisz wszystkie wartości zmiennej i na ekran, oddzielając je od siebie spacjami.

var ;
while(){
(i" ")
+=;
}

5. Uzupełnij kod skryptu w taki sposób, aby pętla for wypisała w konsoli następujący ciąg liczb: 2, 4, 8, 16, 32, 64... składający się z 20 kolejnych elementów

for(var i=0, j=2; ; ++, *){
console.log(j);
}

6. Uzupełnij kod skryptu w taki sposób, aby pętla for wypisała w konsoli następujący ciąg liczb: 1, -1, 2, -2, 3, -3... składający się z 20 kolejnych elementów

for(var i=0, j,k; i; i){
if(i%2==){
console.log();
j
}else{
console.log();
k
}
}


Odpowiedź :

zad 1

for(var i=0; i<10; i++){

console.log(i);

}

zad 2
for (var i = 5; i < 16; i++) {

console.log(i)

if (i == 10) {

   console.log("Osiagnieto liczbe 10")

break

}

}

zad 3
for (var i = 5; i < 16; i++) {

if (i == 10) {

i++

}

console.log(i)

}

zad 4

var i = 1;

while(i != 11){

 console.log(i+" ")  

i+=2;

}



Odpowiedź:

// 1. Wypisz w konsoli liczby od 0 do 9

console.log("Liczby od 0 do 9");

for(var i = 0; i <= 9; i += 1){

   console.log(i);

}

// 2. Uzupełnij pętlę w taki sposób, aby kończyła swoje działanie w momencie, gdy wartość zmiennej i będzie równa 10

console.log("Pętla kończy działanie gdy wartość jest równa 10");

for (var i = 5; i < 16; i++) {

   console.log(i);

   if (i === 10) {

       break;

   }

}

// 3. Uzupełnij pętlę w taki sposób, aby w momencie, gdy wartość zmiennej i będzie równa 10 przeskoczy do kolejnego obiegu pętli, pomijając wypisanie tej wartości

console.log("Gdy zmienna i równa jest 10, pętla przeskakuje do kolejnego obiegu, pomijając wypisanie wartości");

for (var i = 5; i < 16; i++) {

   if (i === 10) {

       continue;

   }

   console.log(i);

}

// 4. Uzupełnij pętlę while w taki sposób, aby wartość początkowa zmiennej i wynosiła 1, pętla kończyła swoje działanie gdy i osiągnie wartość 11, a w każdym obiegu wartość i ma się zwiększać o 2. Wypisz wszystkie wartości zmiennej i na ekran, oddzielając je od siebie spacjami.

console.log("Pętla kończy działania gdy osiąga 11, wartość zmiennej i zwiększa się o 2");

var i = 1;

var output = ""

while (i < 11) {

   output += (i + " ");

   i += 2;

}

console.log(output);

// 5. Uzupełnij kod skryptu w taki sposób, aby pętla for wypisała w konsoli następujący ciąg liczb: 2, 4, 8, 16, 32, 64... składający się z 20 kolejnych elementów

for (var i = 0, j = 2; i < 20; ++i, j *= 2) {

   console.log(j);

}

// 6. Uzupełnij kod skryptu w taki sposób, aby pętla for wypisała w konsoli następujący ciąg liczb: 1, -1, 2, -2, 3, -3... składający się z 20 kolejnych elementów

console.log("Pętla wypisuje ciąg liczb: 1, -1, 2, -2, 3, -3");

for (var i = 0, j = 1, k = 1; i < 20; i += 1) {

   if (i % 2 == 0) {

       console.log(j);

       j += 1;

   } else {

       console.log(k * -1);

       k +=1;

   }

}