Odpowiedź :
Odpowiedź
Napisałam program w kilku wersjach..., bo nie napisałaś/napisałeś nic o tym co teraz macie na lekcjach i jak ma program wyglądać.
- C# – działa pod Visual Studio
- C++ – działa pod Visual Studio
- C++ – działa pod onlinegdb i w innych miejscach
- Python – nie ma specjalnych wymagań
- Python – nie ma specjalnych wymagań, wersja ze sprawdzaniem poprawności danych podawanych z klawiatury
Komentarzy objaśniających użyty algorytm nie zamieszczałam, aby było łatwiej czytać sam program.
Wyjaśnienia
- Działa również pod mono. Po usunięciu linii 2 oraz 10 działa na dotnetfiddle, ale Program oraz Main() muszą być public.
- Tak jak napisałam to wtedy C++ pod Windows przypomina normalne C++. Pisanie dla konsoli Windows w C++ jest jak widać proste, ale się robi to jednak minimalnie inaczej.
- Wersja dla większości współczesnych kompilatorów.
- Jak widać zajmuje najmniej miejsca.
- Dlatego sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych zrobiłam dla języka Python. WC# jest to równie proste, ale i w C#, i w C++ zajęłoby to dużo więcej miejsca.
Ponieważ programy są bardzo krótkie użyłam opisowych nazw zmiennych. Na przykład jeszcze_nie_podano_pierwszej_liczby jest lepszym rozwiązaniem niż zmienna jnppl, której znaczenia można by się dopiero domyślić po przeczytaniu komentarzy.
![Zobacz obrazek 0AB](https://pl-static.z-dn.net/files/d8a/b8e8ae98e191aadb7829a1101a0616d5.png)
![Zobacz obrazek 0AB](https://pl-static.z-dn.net/files/d46/2a445ab7e99b166dde6e0d119fe434a9.png)
![Zobacz obrazek 0AB](https://pl-static.z-dn.net/files/dc4/43ac272b9ba31481fae5371ec0b3dfd8.png)
![Zobacz obrazek 0AB](https://pl-static.z-dn.net/files/d69/679638dbcd677983235e658d981008e6.png)
![Zobacz obrazek 0AB](https://pl-static.z-dn.net/files/d74/bbf74e52646894f0d4901cdf31e1cb69.png)