Odpowiedź :
Odpowiedź
Programy napisane w Basic-256 możesz zobaczyć w załączonych zrzutach ekranu. Do każdego z nich dodałam wynik wykonania.
Algorytmy wyglądają jak poniżej, z tym, że nie wiem jak na lekcjach byłas uczona. Bardzo prawdopodobne, że początkowy blok oraz blok końcowy nie są prostokątami, a równoległobokami ▱ (mam nadzieję, że ten przykład widać...). To wiesz tylko Ty i być może Twój podręcznik.
PPK
[tex]\boxed{~~~~~~~~ \text{wprowadzenie promienia kuli} ~~~~~~~~}\\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\downarrow\\\boxed{~~~~~~~ \text{obliczenie pola powierzchni kuli} ~~~~~~}\\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\downarrow\\\boxed{~~~~~~ \text{wyprowadzenie pola powierzchni} ~~~~~~}[/tex]
objK
[tex]\boxed{~~~~~~~~ \text{wprowadzenie promienia kuli} ~~~~~~~~}\\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\downarrow\\\boxed{~~~~~~~~~~~~ \text{obliczenie objeto\'sci kuli} ~~~~~~~~~~~}\\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\downarrow\\\boxed{~~~~~~~~ \text{wyprowadzenie objeto\'sci kuli} ~~~~~~~~}[/tex]
Wyjaśnienie
W pierwszym programie użyłam zmiennej napis, aby się ładnie zmieściło na ekranie. Ale oczywiście zamiast linijek 5, 6 i 7 można mieć jedną
print "Pole powierzchni kuli o promieniu " + string(R) + " wynosi " + string(PPK)
Użyłam oryginalnej wersji Basic-256 i tam pi jest już zdefiniowane. Jeżeli Twoje programy by nie działały, to usuń pierwsze dwa znaki ( czyli "# " ) z linijki 3.