Odpowiedź :
Najpierw tworzymy zmienne:
int a; - bok a
int b; - bok b
int pole; - pole prostokąta a * b
Następnie prosimy użytkownika o podanie boków.
cout << "Podaj bok a: "; - komunikat
cin >> a; - wprowadzenie wartości z klawiatury do zmiennej a
cout<< "Podaj bok b: "; - komunikat
cin >>b; - wprowadzenie wartości z klawiatury do zmiennej b
Mając długości boków można obliczyć pole prostokąta wzorem a * b.
pole = a * b;
Pozostało wyświetlić obliczone pole.
cout << "Pole = "<< pole;
Gotowy program:
#include<iostream>
using namespace std;
int main()
{
int a, b, pole; // tworzymy zmienne
cout << "Podaj bok a: "; cin >> a; // wprowadzanie dlugosci boku a
cout << "Podaj bok b: "; cin >> b; // wprowadzanie dlugosci boku b
pole = a * b; // liczenie pola z wzoru
cout << "Pole = " << pole; // wypisanie obliczonego pola
return 0;
}