Odpowiedź :
1.
Autorka wyjaśnia, że niebo i ziemia to wszechświat, który był tak nazywany przez Hebrajczyków. Uważa też, że to zdanie oznacza początek, a początek zaczyna się od Boga, który nie jest absolutem tylko tym, który działa. Szczególną uwagę zwraca na słowo " Elohim", gdyż pojawia się 35 razy.
4.
Bezład i pustka oznaczają pustkę przeraźliwą, wiejącą grozą, uniemozliwiającą jakąkolwiek orientację. Jest to odpowiednik chaosu, ale trzeba tu dodać, że Grecki chaos to ziejąca pustką otchłań, próżnia, a nie to, co dzisiaj nazywamy chaosem.
5.
Zasadniczą ideą słynnego fragmentu Księgi Rodzaju mówiącego o stworzeniu człowieka była myśl, że człowiek został stworzony po to, aby panował nad całym światem ( przynajmniej nad światem zwierzęcym ). Dowodzi tego wiele powtórzeń w tekście. Mamy do czynienia z kontekstem literackim i historycznym. W kontekście literackim wersety RDZ 1,26 i 1,28. Są niemal identyczne.
Autorka wyjaśnia, że niebo i ziemia to wszechświat, który był tak nazywany przez Hebrajczyków. Uważa też, że to zdanie oznacza początek, a początek zaczyna się od Boga, który nie jest absolutem tylko tym, który działa. Szczególną uwagę zwraca na słowo " Elohim", gdyż pojawia się 35 razy.
4.
Bezład i pustka oznaczają pustkę przeraźliwą, wiejącą grozą, uniemozliwiającą jakąkolwiek orientację. Jest to odpowiednik chaosu, ale trzeba tu dodać, że Grecki chaos to ziejąca pustką otchłań, próżnia, a nie to, co dzisiaj nazywamy chaosem.
5.
Zasadniczą ideą słynnego fragmentu Księgi Rodzaju mówiącego o stworzeniu człowieka była myśl, że człowiek został stworzony po to, aby panował nad całym światem ( przynajmniej nad światem zwierzęcym ). Dowodzi tego wiele powtórzeń w tekście. Mamy do czynienia z kontekstem literackim i historycznym. W kontekście literackim wersety RDZ 1,26 i 1,28. Są niemal identyczne.