Odpowiedź :
Odpowiedź
Pliki graficzne nie działają na urządzeniach. Na urządzeniach działają programy. Obecnie wszystkie cztery rodzaje obrazów BMP, JPEG, PNG oraz TIFF można oglądać na każdym współczesnym urządzeniu.
Żaden z formatów BMP, JPEG, PNG oraz TIFF nie jest opatentowany, więc nie ma problemu z pisaniem programów do ich czytania.
Ponieważ format BMP został stworzony przez Microsoft, format BMP na pewno będzie obsługiwany na urządzeniach z oprogramowaniem Microsoftu.
Ponieważ format TIFF został stworzony przez Adobe, format TIFF na pewno będzie obsługiwany przez oprogramowanie firmy Adobe.
Formaty JPEG oraz PNG są obsługiwane przez wszystkie przeglądarki. Zatem każde urządzenie z przeglądarką na pewno te pliki bezproblemowo otworzy.
Chciałabym wspomnieć, że przykładowo przeglądarka Edge jest dostępna zarówno dla Androida, iOS, Linux, MacOS, jak i Windows. A Edge otwiera wszystkie cztery formaty BMP, JPEG, PNG oraz TIFF.
Maksymalna rozdzielczość
- JPEG 65535 na 65535 pikseli (2¹⁶ - 1 x 2¹⁶ - 1)
- PNG 2147483647 na 2147483647 pikseli (2³¹ - 1 x 2³¹ - 1)
Formaty BMP oraz TIFF nie mają oficjalnej maksymalnej rozdzielczości, natomiast oficjalnie plik BMP nie może być większy niż 2 GB, a plik TIFF nie może być większy niż 4 GB, choć w praktyce wiele programów obsługuje tylko pliki TIFF do rozmiaru 2 GB. W przypadku monochromatycznych plików BMP można to przeliczyć i mniej więcej wychodzi
- BMP (monochromatyczny) 30000 na 30000 pikseli
W przypadku kolorowych BMP oraz plików TIFF obraz może być skompresowany i pomimo bardzo dużej rozdzielczości zajmować bardzo mało miejsca, tak więc nie można podać maksymalnej rozdzielczości.
Jedynie można się spodziewać, że będzie problem z obsługą plików TIFF oraz kolorowych BMP w rozdzielczości powyżej 30000 na 30000 pikseli, a na pewno powyżej 65535 na 65535 pikseli.