Odpowiedź:
Skrypt również w załączniku.
Wyjaśnienie:
#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;
int main() {
float R1,R2,R3,V1,V2,V3;
cout << "Podaj promień kuli K1: ";
cin>>R1;
cout << "Podaj promień kuli K2: ";
cin>>R2;
if ((1<=R1)&&(R1<=10)&&(1<=R2)&&(R2<=10)){
V1=4/3*M_PI*R1*R1*R1;
V2=4/3*M_PI*R2*R2*R2;
V3=V1+V2;
R3=cbrt((3*V3)/(4*M_PI));
cout<<"R3 = "<<R3;
}
else{
cout<<"ZŁY PROMIEŃ";
}
}
Należało przekształcić wzór na objętość kuli:
[tex]V=\dfrac{4}{3}\pi R^3\qquad|\cdot\dfrac{3}{4}\\\\\dfrac{3V}{4}=\pi R^3\qquad|:\pi\\\\R^3=\dfrac{3V}{4\pi}\to R=\sqrt[3]{\dfrac{3V}{4\pi}}[/tex]