Odpowiedź :
Odpowiedź:
#include <iostream>
#include <math.h>
using namespace std;
int main() {
double A,B,C,Pb;
cout << "Podaj długość pierszej krawędzi podstawy prostopadłościanu: ";
cin>>A;
cout << "\nPodaj długość drugiej krawędzi podstawy prostopadłościanu: ";
cin>>B;
cout << "\nPodaj długość wysokości prostopadłościanu: ";
cin>>C;
if ((A>0)&&(B>0)&&(C>0)){
Pb=2*(A+B)*C;
cout<<"Pole powierzchni bocznej prostopadłościanu wynosi Pb ="<<round(Pb*100)/100;}
else{
cout<<"BŁĄD";
}
}
Wyjaśnienie:
#include <math.h> - biblioteka potrzebna do zaokrąglenia
Pb=2*(A+B)*C - wzór na pole powierzchni bocznej prostopadłościanu (obwód podstawy * wysokość)
round(Pb*100)/100 - dlaczego tak? Np. Mamy liczbę 6,34567. Mnożymy przez 100, co daje 634,567. Teraz zaokrąglamy funkcją round co daje 635.
Dzielimy z powrotem przez 100 i otrzymujemy wynik 6,35.
Jakbyśmy chcieli zaokrąglić do czterech miejsc po przecinku, to mnożymy i dzielimy przez 10000.