Odpowiedź :
Odpowiedź:
#include <iostream>
#include <cmath>
class SquareFunction { //tworzymy klase o polach publicznych
public:
int m_a{}; //ustawiamy zmienne klasy
int m_b{};
int m_c{};
SquareFunction(int a, int b, int c) : m_a(a), m_b(b), m_c(c) {} //tworzymy kostruktor z listą inicjalizującą
void print() const; //deklarujemy metody naszej klasy. 1 do wyswietlania
int countDelta() const; //do liczenia delty
void printZeroPlace(); //do wyswietlania miejsc zerowych
};
void SquareFunction::print() const { //definicja funkcji zeklarowanej w klasie
std::cout << "F(x) = " << m_a << "x^2 + " << m_b << "x + " << m_c << '\n';
}
int SquareFunction::countDelta() const { //j.w z wzoru
return m_b * m_b - 4 * (m_a * m_c);
}
void SquareFunction::printZeroPlace() { //j.w z wzorów
if (countDelta() < 0) {
std::cout << "Brak miejsc zerowych \n";
} else if (countDelta() == 0) {
std::cout << "x0 = " << (-1.0 * (m_b)) / (2 * m_a) << '\n';
} else {
std::cout << "x1 = " << (-1.0 * (m_b) + sqrt(countDelta())) / (2 * m_a) << '\n';
std::cout << "x2 = " << (-1.0 * (m_b) - sqrt(countDelta())) / (2 * m_a) << '\n';
}
}
int main() {
int a, b, c; //wczytujemy dane z klawiatury
std::cin >> a >> b >> c;
auto squareFunction = SquareFunction(a, b, c); //tworzymy obiekt
squareFunction.print(); //wyswietlamy wszystko
std::cout << "Delta = " << squareFunction.countDelta() << std::endl;
squareFunction.printZeroPlace();
return 0;
}
Wyjaśnienie:
Jak coś niejasne to pytaj :)