Odpowiedź :
Odpowiedź:
Powstał w 1963 w Warszawie. Początkowo współpracował ze Studiem Elektronicznym Polskiego Radia, w zmiennej obsadzie, w zależności od potrzeb wykonywanych utworów. Z zespołem współpracowali różni muzycy, m.in. Tomasz Sikorski, Marta Ptaszyńska. Od 1967 do 1988 występował jednak przede wszystkim w składzie[1]:
Edward Borowiak - puzon
Witold Gałązka - wiolonczela
Zygmunt Krauze - fortepian (i zarazem kierownik zespołu)
Czesław Pałkowski - klarnet
W latach 70. członkowie zespołu grywali także na instrumentach ludowych z różnych stron Polski, m.in. na lirach korbowych[1].
Działalność koncertowa i repertuar
Zespół występował w wielu krajach Europy, w Chicago i Kanadzie, oraz na bardzo wielu festiwalach muzyki awangardowej, m.in. kilkanaście razy na festiwalach „Warszawska Jesień”. Wykonywał przede wszystkim utwory zamawiane u kompozytorów z całego świata na swój specyficzny skład. Dla zespołu komponowali m.in.: Louis Andriessen, Edison Denisow, Morton Feldman, Vinko Globokar, Lejaren Hiller, Mauricio Kagel, Per Nørgård, Michael Nyman, Frederic Rzewski, Siergiej Słonimski, Günther Becker[1].
Wybrane utwory skomponowane dla Warsztatu Muzycznego i przez niego prawykonane[1][2]:
Zbigniew Rudziński – Impromptu (1966)
Zygmunt Krauze – Polichromie (1968), Idyll (1974), Fete galante et pastorale (1975)
Witold Szalonek – Improvisations sonoristiques (1968)
Wojciech Kilar – Training 68 (1968)
Bogusław Schaeffer – Kwartet SG (1970)
Andrzej Dobrowolski – Krabogapa (1970)
Henryk Mikołaj Górecki – Muzyczka IVe (1970)
Krzysztof Meyer – Quattro colori (1970)
Kazimierz Serocki – Swinging music (1970)
Tomasz Sikorski – Bez tytułu (1972)
Zbigniew Bargielski – Ein Zimmer (1973)
Krzysztof Knittel – à la santé (1974)
Włodzimierz Kotoński – Pour quatre (1978), Pełnia lata (1980)
Eugeniusz Knapik – Hymn (1980)
Günther Becker – Tria paidià Voliótika (1980)
Wyjaśnienie: