Odpowiedź :
1. No to umieszczasz i uruchamiasz.
2. Program oblicza średnią 5 ocen i wypisuje czy średnia jest większa od 4.5 czy mniejsza Zadanie mogło by brzmieć:
Napisz program w Scratch obliczający średnią 5 ocen. Jeżeli średnia będzie większa od 4.5 wypisz tekst "Otrzymasz nagrodę" w przeciwnym razie (kiedy będzie mniejsza) wypisz tekst "Nagrody nie będzie".
3. W pętli wykonywane są te rzeczy które znajdują się w tej klamrze, czyli kolejno:
- zapytaj "Podaj ocenę" i czekaj => Pobieranie od użytkownika oceny
- ustaw [ocena] na (odpowiedź) => ustawianie zmiennej ocena na wartość odpowiedzi użytkownika czyli jego ocenę
- ustaw suma na (suma+ocena) => zwiększamy wartość sumy o ocenę którą wprowadził użytkownik
Gdy warunek jest spełniony czyli średnia > 4.5 wykonuje się to co jest w klamrze pod tym zapisem - wypisuje się na ekran "Otrzymasz nagrodę". Jeżeli warunek nie jest spełniony wykonuje się to co jest w klamrze "w przeciwnym razie" czyli wypisuje się "Nagrody nie będzie"
4. Jeżeli średnia > 4.5 wykonuje się bloczek powiedz (Otrzymasz nagrodę). Dodatkowo kot ma podskakiwać, czyli pod bloczkiem mowy musimy dodać jeszcze jakiś skrypt na skok. Jaki? Mi nasunęło się takie coś:
zmień y o 20 - zakładka ruch | zmień pozycję y o 20 (20 w górę)
czekaj 1 s - zakładka kontrola | czekaj 1 s aby kot był przez chwilę widoczny w powietrzu a nie od razu opadał (jak chcesz możesz sprawdzić co by działo się bez tego bloczka)
zmień y o -20 - zakładka ruch | obniż pozycję y o -20 (20 w dół)
Jeżeli średnia < 4.5 wykonuje się bloczek powiedz (Nagrody nie będzie). Dodatkowo kot ma zamiauczeć. Pod bloczkiem mowy musimy dodać:
graj dźwięk [miau] aż się skończy - ten blok odpowiada za wydanie dźwięku w tym przypadku "miau" | dźwięki można wybierać z rozwijanej listy domyślnie przy kocie jest miau a przy innych duszkach dźwięk pop
Mam nadzieję, że pomogłem :)