Odpowiedź :
import time
from random import randrange
osoba = 0
komputer = 0
while True:
odp = input()
if odp == "0":
break
else:
print("3")
time.sleep(1)
print("2")
time.sleep(1)
print("1")
rzut = randrange(1, 3)
print("Rzut:", rzut)
if odp == "r":
if rzut == 1:
osoba += 1
else:
komputer += 1
if odp == "o":
if rzut == 2:
osoba += 1
else:
komputer += 1
print("Wynik:", osoba, komputer)
import time
import random
#rozdzielenie punktów:
gracz = 0
komputer = 0
def odliczanie():
print(3)
time.sleep(1)
print(2)
time.sleep(1)
print(1)
time.sleep(1)
def losowanie( odp ):
#global sprawia, że zmienna zadeklarowana poza funkcją jest widoczna tutaj
global gracz
global komputer
if odp == "o":
odpowiedz = 1
elif odp == "r":
odpowiedz = 2
else: return "zły wybór"
#losowanie 1 lub 2
rand = random.randint(1,2)
#3... 2... 1...
odliczanie()
#wypisanie odpowiedniej wartości
if rand == odpowiedz:
gracz += 1
return "wygałeś (" + str(gracz) + ":" + str(komputer) + ")"
else:
komputer += 1
return "przegrałeś (" + str(gracz) + ":" + str(komputer) + ")"
odp = input("orzeł czy reszka? ")
while( odp != "0" ):
print(losowanie(odp))
odp = input("orzeł czy reszka? ")