Odpowiedź :
Odpowiedź:
Drugi z Mazurków op. 24, w C–dur, jest w istocie rodzajem folklorystycznej kliszy. Ludową proweniencję można odnaleźć we wszystkich jego tematach: w inicjalnym wnoszącym do utworu gesty i ruchy oberka; w jego dopełnieniu zapraszającym do tańca z hołubcem. A także w tym, który został zabarwiony tzw. lidyjską kwartą. Echo ludowego muzykowania odzywa się w sposób wyrazisty również w partii centralnej utworu, przeniesionej do tonacji bemolowej przebiegającej w rytmach mazura tańczonego – jak to nazywano – z przytupem.
"Walc Esdur" op. 18 zajmuje szczególne miejsce w twórczości Chopina. Jest to bowiem pierwszy opublikowany przez kompozytora utwór tego gatunku. Chopinolodzy różnią się zarówno w kwestii miejsca, jak też czasu komponowania omawianego "Walca". Wielu badaczy wyznacza powstanie utworu na rok 1833, inni uznają ten rok lub 1831 jedynie za termin jego ukończenia. Niektórzy sądzą jednak, że Walc skomponowany został w okresie warszawskim i "stwarza wizję wielkiego balu" związanego z okolicznościowymi wydarzeniami roku 1829, kiedy to odbyła się w Warszawie uroczystość koronacji Mikołaja I na króla Polski. Obecnie znane są trzy autografy "Walca Es-dur" op. 18, które wyszły spod pióra Chopina. Pierwszy - to jedenastostronicowy rękopis edycyjny, przeznaczony dla wydawcy Maurycego Schlesingera, przechowywany obecnie w Musée de Mariemont w Belgii, drugi - sporządzony na czterech stronach z dedykacją oraz datą: "Paris, le 10 juillet 1833" - znajduje się w Yale University w New Haven w USA, trzeci - publikowany tu w formie faksymilowej, który liczy pięć stron - znajdował się w Château Thoiry we Francji a obecnie wzbogacił zbiory Muzeum w Towarzystwie im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Wyjaśnienie: