DLA ZAINTERESOWANYCH
8 Utwórz w programie Scratch gre, w której
jednym z graczy będzie komputer, a drugim
będziesz na przykład ty. W grze będzie pięć
rund, w których każdy z graczy będzie wybierać
liczbę całkowitą z zakresu od 1 do 5 (nie można
drugi raz wybrać tej samej liczby). Kto będzie
miał większą liczbę, wygra rozdanie i dostanie
1 punkt. W przypadku remisu nikt nie otrzyma
punktu. Wygra ten, kto po pięciu rundach
będzie miał więcej punktów. Pracę zapisz
w Teczce ucznia pod nazwą pojedynek_na_liczby.​


Odpowiedź :

Odpowiedź:

no to słuchaj (mam nadzieję że w scratchu trochę umiesz programować) robisz se tło, 5 obrazków liczb od 1 do 5 i piszesz w każdym że jak flaga kliknięta to pokaż a gdy kliknięta ta liczba to się ukrywa. robisz zmienne np. twoja liczba, liczba komputera, punkty twoje, punkty komputera, rundy. ukrywasz dwie pierwsze.wszystko zerujesz kiedy flaga kliknięta. gdy klikniesz jakąś z liczb to ustawiasz "liczba twoja" na to jaką wartość ma ta liczba i za każdym razem losujesz liczbę od 1 do 5 i tyle ile wyjdzie to ustawiasz za każdym razem na "liczba komputera" potem porównujesz te dwie liczby i przyznajesz punkty kiedy jest przyznawany puunkt dla kogoś to zmieniasz "rundy" o 1, jeżeli rundy = 5 kończysz grę i wstawiasz podsumowanie

Wyjaśnienie: reszte uzupełnisz

mam nadzieję że pomogłem